Gratis proberen – leidt tot business success

Pruimen - een voorbeeld van snel proeven en gemakkelijk kopen.

Pruimen - een voorbeeld van snel proeven en gemakkelijk kopen.

Ik was vandaag bij de groentenboer. En terwijl ik mandarijnen, appels, bananen en dergelijke kocht, vroeg hij ‘proef deze pruim eens’. En ja hoor, hij was lekker. En daarvan ging er dus ook een zakje mee.

Kent u dat? Even iets gratis geprobeerd en dan iets kopen omdat je ziet dat het lekker, nuttig, handig, of leuk is? Onderzoek wijst uit dat 83% van de mensen die een product gratis hebben kunnen proberen het gemakkelijker koopt. Dat is een groot aantal. Waarom? Omdat je de ervaring hebt. Omdat je het product van iemand hebt gekregen. Het is persoonlijker, en van jezelf. Daar kan geen advertentie tegenop.

Bovendien straat het vertrouwen uit in het product dat je vertegenwoordigt. Denk daar eens over na. En sample eens wat vaker. Dat is goed voor de economie. Want je kunt er een business op bouwen.

Advertisements

About joostboers

My passion? Being independent of other people's decisions. I'm horrified with what happens to pensions, or to see that people at relatively are put aside the economy because they simply are too old... at the age of 45+. Do you want to escape this threadmill too? Take action. You can do it.
This entry was posted in Economy. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s