Paywall of advertenties? Marteling van ‘n bedrijfstak

De websites van de Times zagen hun bezoek meer dan halveren na het instellen van registratie en vervolgens daadwerkelijk toepassen van een ‘paywall’, een betaald deel van de sitecontent. Ook adverteerders, die afgaan op volume (ruwweg daalde het bezoek met 1.2miljoen per dag) hebben het er moeilijk mee. Dit is tekenend voor de discussie in deze sector. Laat je de bezoeker betalen? Of houd je het gratis, maar met een groter bereik? Een essentiele worsteling, waarbij de bestaande content over het algemeen uitgangspunt is. Content, die vaak niet uniek is. En dat maakt het moeilijk het gulden midden te vinden. Want wat denk ik nodig is, is een echt innovatieve benadering. Uit ervaring weet ik dat dit in een traditionele industrie die gedomineerd wordt door aandeelhouders en investeerders, als het de grote partijen aangaat, erg moeilijk is.

Advertisements

About joostboers

My passion? Being independent of other people's decisions. I'm horrified with what happens to pensions, or to see that people at relatively are put aside the economy because they simply are too old... at the age of 45+. Do you want to escape this threadmill too? Take action. You can do it.
This entry was posted in Economy. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s