Negen voedingsstoffen die ouderen tekortkomen

Fruit on display at La Boqueria market in Barc...

Image via Wikipedia

Voor veel ouderen is het moeilijker om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Dat komt omdat de behoefte aan caloriën minder wordt, en daarmee minder wordt gegeten. Dat leidt er ook toe dat voeding- en bouwstoffen voor het lichaam minder goed worden ingenomen.

De grootste tekorten dreigen voor vitamine B12, foliumzuur, calcium, vitamine D, kalium, magnesium, vezels, omega-3 vetzuren en water. Deze kunnen worden aangevuld binnen het normale voedingspatroon. Dan moet je erop letten welke voeding deze stoffen bevatten. Ook kunnen supplementen worden genomen om de tekorten te voorkomen of aan te vullen.

Advertisements

About joostboers

My passion? Being independent of other people's decisions. I'm horrified with what happens to pensions, or to see that people at relatively are put aside the economy because they simply are too old... at the age of 45+. Do you want to escape this threadmill too? Take action. You can do it.
This entry was posted in Health, Research, vitamines and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s